



Cele mai recente date Eurostat, din 2021, au relevant că peste 15% dintre tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani, din România, nu terminaseră decât cel mult 8 clase. Mai explicit, dintr-o clasă cu 25 de copii, 4 dintre ei au renunțat la școală până la clasa a VIII-a sau imediat după finalizarea ei.
Un proiect care propune metode nonformale, atractive și individualizate este „Elevi educați și competenți” (Contract POCU/987/6/26/154002), derulat de Asociația ASSOC în parteneriat cu Școala Gimnazială Finteușu Mic, Liceul Tehnologic de Transporturi Baia Sprie și Liceul Teoretic “Emil Racoviță”.
Lider proiect:
Parteneri:
Localizare proiect:
Creșterea ratei de participare în învățământul primar și secundar din școlile partenere prin proiect prin: dezvoltarea unor măsuri integrate de prevenție și prin îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învațamântul preuniversitar, în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.
Obiectivul general al proiectului urmărește să contribuie la dezvoltarea competențelor pentru 40 de cadre didactice – personal didactic/personal de sprijin din învațamântul preuniversitar și creșterea ratei de participare în învățământul primar și secundar pentru 330 de elevi din instituțiile de învățământ din județul Maramureș, respectiv din cadrul Școlii cu clasele I-VIII Finteușu Mic, Liceului Tehnologic de Transporturi Auto Baia Sprie și Liceului Teoretic ,,Emil Racoviță”din Baia Mare.
Dezvoltarea competențelor pentru 40 de cadre – personal didactic/personal de sprijin din învățământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli inclusive.
Creșterea ratei de participare în învățământul primar și secundar pentru 330 de elevi din școlile vizate pe proiect, prin dezvoltarea de programe de educație nonformală în sistem outdoor.
330 elevi din învațamântul preuniversitar obligatoriu, clasele 0-X (ISCED 1-3), în special elevi din grupurile vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității rome, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități, elevi din comunitățile dezavantajate socio-economic; respectând cumulativ următoarele condiții: au domiciliul/ locuiesc în regiunea de dezvoltare în care se implementează proiectul; prezintă o adeverință de înmatriculare în învațamântul primar/gimnazial/clasele IX-X la data la care beneficiază pentru prima dată de sprijinul oferit prin proiect.
37 persoane din rândul personalului didactic din învațamântul preuniversitar obligatoriu (clasele 0-X) și care respectă cumulativ următoarele condiții: este angajat într-o instituție de învățământ preuniversitar obligatoriu, publică sau privată autorizată/acreditată, localizată în regiunea de dezvoltare în care se implementează proiectul; este implicat în derularea activităților prevăzute prin proiect, destinate grupului țintă – elevi înmatriculați în învățământul preuniversitar obligatoriu.
3 persoane din rândul personalului de sprijin din școli din învățământul preuniversitar obligatoriu (clasele 0-X) și care respectă cumulativ următoarele condiții: este angajat într-o instituție de învățământ preuniversitar obligatoriu, publică sau privată autorizată/acreditată pe una din funcțiile menționate în Legea Educației Naționale nr.1/2011 cu modificarile ulterioare, art.249 (pct.(a)-(i),(l)), localizată în regiunea de dezvoltare în care se implementează proiectul; este implicată în derularea activităților prevăzute prin proiect, destinate grupului țintă – elevi înmatriculați în învățământul preuniversitar obligatoriu.
Proiectul este adresat elevilor de gimnaziu și liceu, dar și cadrelor didactice, dar activitățile sunt deschise tuturor celor care doresc să participe la lecțiile de educație nonformală.
Principiile după care se orientează echipa de proiect vizează egalitatea de șanse: egalitate de gen, nediscriminare, accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități, schimbări demografice.
De asemenea, în desfpșurarea activităților, membrii echipei țin cont de principiile dezvoltării durabile: protecția biodiversitații, utilizarea eficientă a resurselor, atenuarea și adaptarea la schimbările climatice etc.
